måndag 31 mars 2008

hejännuenmåndag

nu har jag haft ett sånt där vakna-kl.8-och-gå-upp-för-att-göra-något-vettigt-av-dagen-lov, däremot vill jag inte påstå att jag varken vaknar med flit eller gör något vettigt. om inte tvtittande och mys fram till kl.14 räknas ?

det är bara så typiskt mig, att jag inte vill sova när det lov.
men tänk, när söndag går över till måndag, vaknar lilla elina när klockan står på o5:48. vad roligt, om 2,5 h ska jag släpa upp min klumpiga kropp ur sängen. kul. tittar mig runt omkring. tyst. biter på nageln. pillar navel. nynnar. vrider. vänder på mig. tänker

tanken försvinner iväg till studentveckan och om det är någon som spricker av längtar så är det nog jag. frågan är bara, hur jag ska kunna ta mig igenom veckan:
- levande
- fräsch
- rik

särskilt rik, efter att alla min små sparpengar jag hållt på så länge hastigt och lustigt flyger iväg till kreta 22 maj.
kom till undsättning mamma&pappa

och för den som är intresserad, jag lyckades somna om när väckarklockan ringde

Inga kommentarer: