tisdag 30 mars 2010

plugghäst

lägesrapport - jag överlevde dagen!
nu är jag verkligen back in business, var till skolan 2h innan lunch och kände mig helcool i mina nya brills med block och penna i högsta hugg, mig kan man alltid räkna med! full kontroll på läget kan man säga.
ganska kul när man börjar prata om religionen i dagens samhälle faktiskt..jag hoppas att kursen blir bra men är lite skeptisk till seminarieledaren som skrattar högt åt sina egna skämt innan han har sagt poängen, fast jag ska inte vara den som är den..det kan hända mig också!
men jag har en underlig magkänsla, det känns som att han har mest fokus på att dricka upp sina energidrycker som han har med sig, ett helt lager i väskan verkar det som, han plockade upp en efter en och knäppte dom i godan ro

annars verkar han ganska skön, jag och h is off to barcelona i slutet av april så jag tänkte ha lite framförhållning, kolla läget med honom om vad jag bör ta igen och då sa han att jag skulle formulera 2 frågor som han skulle besvara! hallå? låter inte det som tvärtomspråket? Borde det inte vara han som ställer frågorna så jag får bevisa hur duktig jag är?
jag var tvungen att få det bekräftat ett par gånger och verkligen artikulera ordentligt "s-å JAG s-k-a a-l-l-t-s-å s-t-ä-l-l-a f-r-å-g-o-r-n-a o-c-h DU s-k-a b-e-s-v-a-r-a d-o-m?"
han nickade och jag blev positivt överraskad!

annars har jag pluggat och hängt i idrottshuset för att spana in lif med maja lisa marty och andreas, fint gänghäng på ståläktaren med kaffepaus och delicatobolls-kalas

1 kommentar:

elvenäs sa...

hallu! njet inte en blekaste om hotellet eller så...men möller och johanna försöker värva folk till en grillkväll på parkudden. jag har inte bestämmt mig ännu, men jag tror faktiskt att det lutar åt att vara hemma.......