söndag 17 oktober 2010

mardrömsstaden

jag vill flytta här ifrån nu bums med det samma!
sjukt otäckt att vara tjej i örebro för tillfället, ända sedan jag såg avspärrningarna från ett överfall på vår gata har jag verkligen börjat förstå vad det här handlar om!
självklart har jag varit rädd för att gå själv ute tidigare men den avspärrningen fick mig verkligen att inse att det kan hända mig!
jag kan inte längre tänka att "500 m är inte så farligt, jag kan gå själv" eller "cyklar jag fort kommer jag snabbare hem och då händer det inget".

tjejer, vi måste vara försiktiga och rädda om varandra !!

vi får inte längre tänka att "det händer inte mig" för tragiskt nog finns det psykopater, idioter, äckel och sjuka människor som bara är ute efter maktbehov och kontroll, hämnd och kicken av att skada någon för livet! rent utsagt vidrigt!

äntligen har polisen fått tag på EN serievåldtäktsman men det tar inte slut bara för det! skaffa överfallslarm, gå ALDRIG själv! någonting måste göras och det är snart!
den här mardrömmen får inte fortsätta! tjejer ska inte behöva vara rädda för att gå ensamma ute, nyktra som onyktra, dag som kväll!

HÄNG UT SVINEN I MEDIA, och "cut the balls" som min far så fint uttryckte sig haha!

Inga kommentarer: