söndag 24 oktober 2010

pubkväll

fred bjöd på en hejdundrande personalfest, pubkväll i en källarlokal på jobbet!
vi käkade och körde lite lekar, sen gick vi igång på dansgolvet och tanken var att dra vidare för att kolla på en jobbarkompis spelning men vi dissade den och dansade järnet ist! askalaskul! :)

igår mådde jag apa men henrik lyckades dra med mig till marieberg där hans syster och syskonbarn hängde! mitt enda krav var donken-käk, oh my vad ett qp-mål satt där det skulle! MUMS!

vi avrundade kvällen i fellingsbro hos skarps där det var kurragömma med kidsen som gällde! jag var sjukt grym på att hitta gömställen och är väldigt stolt över det! italien-tema, pasta carbonara, och lite vin på det för att fira davids 28 år!
efter en väldigt lång och givande pratstund så rullade märta hemåt och idag är den traditionella städarsöndagen!
det är en grej vi har infört automatiskt, vi låter det bli så skitigt som möjligt och sen storstädar vi (halvhjärtat iaf) på söndagen!
det är ju mycket roligare när det hörs att man dammsugar upp massa skit än att städa varje dag och det inte rasslar till något i dammsugarslangen - helt meningslöst tycker jag :)

även tvättdag och fixamatlåda! (det suger)
sen funderar vi på en bio ikv bara för att belöna oss själva :)

Inga kommentarer: