fredag 15 oktober 2010

beslutsångest

jag måste rensa tankarna lite!
tanken var ju att ett uppehåll från skolan under hösten skulle
1. hjälpa mig att komma ikapp eftersom jag låg "efter" pga. operationen. ja så att jag helt enkelt skulle komma i fas i min utbildning
2. komma underfund med om det verkligen är lärare jag vill bli

jag har lyckats åstadkomma något iaf och det är att jag har kommit fram till att det är lärare jag vill bli. men inte VILKEN sorts lärare..shit det är ju en djungel! och jag vill bli allt. på samma gång!

jag inser nu, den 15 okt, sista ansökningsdagen till våren att jag tycker "studieupphåll" är en bluff! man hinner ju knappt börja tänka förren det är dags att bestämma sig!
men okej, svensklärare och psykologilärare på gymnasiet eller svensklärare på mellanstadiet? someone - decide! vad är värst? lärare på mellanstadiet eller gymnasiet? ;)

den här bilden blir man ju lite gladare av!


det känns som att mitt liv kommer avgöras här! DESSUTOM - känns det nästan värdelöst att börja plugga till våren när det ändå kommer en ny fräsch lärarutbildning till hösten! äh jag drar nog utomlands ist. någon som hänkar på?

1 kommentar:

Ems sa...

Tur att beachsäsongen är över så jag slipper flasha min kropp som är fylld av fika och chokladhjärtan..men även massa kärlek :P
Jag älskar att umgås med dig, det hoppas jag du vet <3
Arvingarna forever :P