måndag 3 maj 2010

vardag

jahapp då har man avverkat barcelona under en lång skön välbehövlig weekend. vi började helt seriöst prata om att flytta ner, eller seriöst och seriöst, så fort henrik har pluggat klart juridik så flyttar vi ner till franska rivieran, mellanlandar lite där lixom innan vi glider vidare!

en sjukt fin stad, den enda storstaden som har så välskötta stränder på gångavstånd från staden! underbar hamn som vi har strosat längs, la rambla, avinguda diagonal och passeig de gracia är typ största gatorna med en hel del shopping - mums!
däremot shoppade jag inte så mycket kläder, så sjukt snål blir man när man vet vad bikbok har och kommer få in till sommaren! så jag fick shoppa annat smått och gott och fick dessutom leva på henriks shopping!
jag är ju inte den där märkesnörden direkt, kör stenhårt på fler billiga ist för ett för annars skulle jag typ gå runt naken, så när henrik gick loss fick jag hålla i hans påsar och kände mig för ett ögonblick lite märkvärdig! ritch bitch!
vi slukade paella och tapas, jag lyckades få in mig och henrik på en uteservering , rena rama turistfällan haha!
vi lekte turister, åt första glassen det här året, gick vilse, åkte lokaltrafik, hade picknick i parken, vi besökte la baquera som är den största matmarknaden jag varit på! först då fattar man varför det inte finns typ ica maxi i sydeuropa! de sålde ALLT, vi hade till och med läst att de sålde levande grisar så vi letade efter grisen men hittade den aldrig, jag tvingade henrik att vara med på en del kort men annars har han varit duktig och snällt ställt upp när jag bett honom utan att krångla, var högst upp i norra barcelona (ganska coolt för vart man än var i barcelona såg man slottet vi hade varit högst upp i på ett stort berg och då kände vi oss nöjda. varje gång vi såg det var vi tvunga att påminna oss om ATT VI FAKTISKT HADE VARIT DÄR)

och inte bara det, hemresan var intressant! vi hade bokat flygbuss hem och hade typ 40 min tidsmarginal mellan att flyget skulle landa och bussen skulle åka. planet blev försenat i 40 min, inte okej! jag var såå spänd hela resan hem, kollade på klockan hela tiden och önskade att vi skulle landa lite tidigare! grejen var att de hade beräknat att flyget skulle landa tidigare än vad som var sagt! okej, bara att gilla läget där för man kan itne göra så mycket annat! planet landar, 15 min kvar till avgång för bussen, jag och henrik har gjort upp en plan att jag S P R I N G E R och uppehåller bussen med mitt söta ansikte och henrik hämtar vårt bagage med sina stora starka muskler. jag börjar mitt uppdrag med att vässa armbågarna och tränger mig längst fram i planet till dörren, men när flygplansdörren öppnas står en sas-nisse där och ber flygvärdinnan att meddela alla passagerare att ta fram biljett och pass för det ska vara en tullkontroll, jag tänker: det här händer inte!
jag springer runt hörnet och ser ett tio-tal poliser med schäfrar stå och vänta på mig så jag börjar gråta! inför dem! samtidigt som jag ska lirka upp mitt pass ur väskan och snörvlar något om att jag måste med min buss och min pojkvän står inne i planet och jag har hans pass och biljett! de frågar vad han heter och sen låter dom mig springa! DÅ var det hemskt, NU kan jag skratta så jag gråter bara av att tänka på hur jag måste sett ut, superstressad vad jag!

springer genom hela arlanda, all by myself, trodde ett tag att jorden gått under, helt själv var jag! ganska scary! men hinner fram till bussen med andan i halsen..
och efter ett som jag har byggt upp en stämning här om att jag väl lyckades ta mig till bussen i tid kan man ju nästan förutsäga att vi kommer med bussen! happy end?
NO BIG NO! tydligen var inte mitt ansikte så gulligt, jag lyckades uppehålla honom i 30 min, sen drog han! och då hade henrik precis fått min väska som turligt nog kom ut bland dem sista och han ser när bussen åker! sista bussen till örebro kan jag ju tillägga :)

men allt löser sig, det är en bra inställning till livet! vi dygnade på arlanda och det kom ju något gott ur de också, fika och så fick jag träffa lorre som jobbade:)

och nu då?
man är ju så rolig, så fort man har varit iväg vill man genast ha något nytt att räkna ner till och se fram emot!
tunisien ligger lite väl långt fram, sommaren ligger emellan och det ska bli en fin sommar trots mycket jobb. det har jag bestämt!

Inga kommentarer: