fredag 8 april 2011

jag tänkte dela med mig av det goda så här kommer receptet på LCHF-brödet :)

ugnen på 225 grader.

1 dl fibrex, 1/2 dl krossade linförn, 1/2 dl solrosfrön, 1 msk fiberhusk, 1 tsk bakpulver, 1 dl mandelmjöl (jag tog mitt glutenfria mjöl för mandelmjöl hittar man typ bara i LCHF-butiker och där kostar det skjortan! typ 85 kr för 500g eller något sånt)

en liten burk keso och tre ägg. blanda. rör sen ihop med resten, alla torra ingredienser. plocka lite av sånt du tror kan passa om du har något hemma, typ strimlade soltorkade tomater och oliver (men när jag bakade sist strök jag på pesto och timjan) samt salt, peppar och andra kryddor som ni gillar.

bre ut allt på bakplåtspapper och strö över riven ost (struntade jag i eftersom jag inte kör LCHF-dieten, men om man går på dieten ska man nog ha på osten). in i ugnen i 15 minuter.

tadaaa!

Inga kommentarer: