söndag 2 oktober 2011

matteångest!

det har varit jag och matteboken i helgen kan jag lova.
min enda vän har det känts som i vissa stunder, upp tidig morgon och sitta uppe till sena kvällen för att försöka förstå mig på hur det här med andragradsekvationer,
y = kx + m och annat trams fungerar, men nu har jag gett upp.
imorgon är dags och jag ska göra mitt bästa.

men jag har ändå kunnat få kvalitetstid med fridorna, lunch och shoppingrunda på lördagen i det superfina höstvädret.
på kvällen fick jag dessutom lite hjälp av mattesnillena suss och lisa, hurtig kom också förbi så vi drog igång en film och mumsade på frullesallad.
massa snack långt in på natten blev det också, väldigt mysig lördag! :)

söndagen har spenderats i soffan med matteboken (surprise) och lite rester från gårdagen. man behöver energin alltså :)
nu väntar jag in lisa och matilda för lite sällskap! very very nice!

Inga kommentarer: