måndag 21 februari 2011

lilla mormor!

att man kan sakna någon så mycket att det gör ont när man tänker på den, det trodde jag aldrig att jag skulle kunna göra!
jag brukar ha lätt till gråt men när det gäller mormor kommer tårarna på en gång!
jag tänker på dig varje dag!

nu är det fyra år sedan, idag, som du lämnade oss! du lämnade ett stort tomrum efter dig! det blev så tomt, det blev det verkligen! och så tyst!
det gick ju alldeles för fort, vi sågs kvällen innan vilket jag är så tacksam för!
du var alltid glad, välkomnade en med öppna armar, jämt..du var aldrig sen till att skratta och skämta med oss!
och kramar, det blev vi bortskämda med, och glass, och leksaker, och filmer, och tid!

det fanns alltid tid hos dig, du lyssnade alltid och ville höra mer.
jag praktiskt taget bodde hos dig de första fem åren i mitt liv, jag kallade dig t.o.m med för mamma ibland, vilket inte var till min mammas förtjusning!
vi hängde ihop, vilket kort man än kollar på så är det du och jag! jag ville alltid vara nära dig, det var ju min mormor!

när jag blev lite äldre så var jag inte hos dig lika ofta, då var det annat fokus som gällde för mig, kompisar träning och sånt!
det ångrar jag inte en sekund, att jag prioriterade så! det ville du att jag skulle göra, men jag kan sakna och önska att du fanns i livet nu!
allt som ligger framför, det önskar jag såå att du hade kunnat få vara med och dela med mig och alla mina syskon!

du hade en personlighet som jag ser upp till!
om du var här och inspirerade skulle jorden vara en bättre plats!
idag har jag tänt ett ljus för dig, jag hoppas att du ser det!


1 kommentar:

Sara och Mr T sa...

Så vackra ord vännen! Mina tankar finns hos er alla en dag som denna. Sist jag träffade G-B var på mammas begravning och inte hade man en aning om att det var sista gången.
Man tror ju att alla ska finnas i all evighet.

Långt till skratt hade hon inte, kramar öste hon över oss alla och jag vet hur speciella ni barnbarn var. Ögonstenarna och du som först hade självklart en stor plats i hennes hjärta.
Även fast vi inte ser dem längre, är de bara i rummet brevid, vakar och väntar på nästa tillfälle vi ses.

En gigantiskt kram till dig gumman! ♥