måndag 27 oktober 2008

höstlovsdag


det roligaste med mina blogginlägg är att dom flesta börjar med - nu var det ett tag sedan sist.. och sen drar jag kortfattat upp vad jag anser vara relativt roligast att berätta om, och sen gör jag det och det blir inte roligare för det!
tyvärr har jag inte tänkt ändra på min struktur av inlägg, jag fortsätter på den säkra vägen..

nu var det ett tag sen sist, men jag har hunnit med mycket för det så jag ska inte klaga. jag har t.o.m haft så mycket för mig att jag missade sista ansökningsdatumet till att börja plugga nu till våren. typiskt elina! men jag sökte lite olika kurser som jag kan tänkas göra i vår om jag inte får mer jobb.. sen skulle jag kunna tänka mig att åka iväg någonstans men vart ska jag få pengar ifrån ? vi har dessutom hittat en soffa som vi vill ha, en ny tv & någonting fint att ha i hallen, typ en byrå men vi får hålla ut tills tomten kommer :)

jag & henkis har plågat oss igenom en lörd på skolan, nämligen högskoleprovet ! när vi gled in på skolan kände vi hat, riktigt skönt att slippa koncentrationslägret. hårda ord, jag vet!
det avklarades iaf i lördags och jag kommer aldrig mer göra om det, helt söndertänkt var jag. jag låg och vred & vände på mig hela natten innan, var nära att backa ur flera gånger och det räckte med att jag sa det högt en gång så fick jag en förklaring av dacke om hur sviken han skulle känna sig då men jag har listat ut varför han ville ha med mig, för att framstå som smartast när resultatet kommer - såklart

vi har även hunnit med att gå på piratkalas för prinsen kian som fyllde 1 år (: vilken fest, det var riktigt mysigt att pussa på honom och träffa ruth's trots att jag kom lite senare för det dumma högskoleprovets skull (=

nu är det kaffe här hemma i linde som gäller, är ledig ett par dagar nu så passade på att åka hem till linde nu när syskonen har lov! vi har varit ute på en långpromenix, jag & papi har bytt till vinterdäck på märta och nu ska vi ta oss en kopp kaffe!
sen åker jag hem till mitt hjärta som slutar kl 21. har jag sagt att jag tycker om honom? mycket? massor? mest? :)

LOVE e

2 kommentarer:

Michelle sa...

Elina min illa BÖNA! Hur är läget!? Kul att läas din blogg! ag har tagit mig i kragen och börjat skriva igen! :-) Du vad gör du den 14 december? Vi ska ha juldrama i kyrkan!! Skulle vilja använda dina och Sofias och Emmas skills i dans!!! Vad sägs!? Vill du va med??? PLEASE!!!! KRAM!

SofiaCampbell sa...

Nuttan, har du bytit däck?? Inte dåligt får jag säga, vuxenpoäng på hög nivå! Är det någe kallt hemma då??
PUSS!