onsdag 1 oktober 2008

nu är det oktober. coolt
tiden går ruskigt fort, men jag gillar hösten trots att det är kallt. trots att det blir mörkare. men äntligen får jag använda mina ridstövlar, mysa i mina stora stickade tröjor, tända ljus och framför allt - sova mycket och äta ännu mer höhö.
däremot snackade jag och henkan om att börja äta mer nyttigt, han var t.o.m inne på att börja käka vegetariskt men jag får se hur han ska lyckas få mig att prioritera annat än kött?
ett galet förslag som han drog ikväll var att vi skulle ute och springa ihop. woooot? vi får se vad som funkar bäst, träningen eller maten !

vi har iaf lekt lite vuxna idag, mr.D har fixat sig ett jobb så det firade vi med att shoppa på ikea, luncha där som en liten familj och sen köra vidare mot ica maxi för att storhandla - särskilt toapapper höhö

sen laddar jag järnet för helgen, lite jobb blandat med chill och kanelbullens dag då jag ska baka bullar för första gången på egna ben vilket ska bli spännande.
det kommer sluta med vetemjöl i hela köket och jag kommer få allergiska attacker, men förhoppningsvis bara i min fantasi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh IKEA är guld. I love it! Jag väntar på att få möbler hemlevererade därifrån, vilket blir på onsdag eller någon dag innan :D ih!

Vad duktigt med kanelbullar, jag har aldrig bakat bullar själv, inte vågat. Eller något. Jag önskar dig lycka till, och så hoppas jag på bildbevis sedan ;)

SofiaCampbell sa...

Vilken ösigt liv du har! Vart har Henrik fått jobb nu då? ses snart hoppas jag!
KRAM