måndag 6 oktober 2008

sjätte oktober

okej. full rulle från fred till sönd !
fredagen innebar jobb jobb jobb, men jag stormtrivs verkligen så jag tycker det är helt okej!
jag ringde maja så fort jag satt min fot utanför mariebergs väggar och vi styrde upp en myskväll hemma hos henne med massa chips, dip och godsaker. någongång ska man väl få unna sig?
kvällen slutade efter allt prat vi hade att ta igen med att jag somnade i deras stora härliga soffa som får mig att känna mig fler storlekar större, särskilt när man sjunker ner sådär härligt i den och nästan försvinner!
jag är i alla fall så glad att jag flyttat närmare en nära vän som jag kan tillbringa ännu mer tid med :)

jag vaknade med rolig frisyr och styrde märta mot marieberg för ännu lite mer jobb, fint när lönen kommer sen - shopping :)
i vilket fall så hade jag laddat som aldrig förr med att handla hem diverse ingridienser, jag har till och med köpt en ny degbunke, en röd och fin som jag är supernöjd med.
henrik gick och morrade lite åt när jag skuttandes fram i affären plockade på mig saker.
henriks favoritfras: "BEHÖVER du verkligen den där också?"

kvällen resulterade i förvånadsvärt goda bullar, mäkta imponerad över mig själv! självklart sprang jag in till ullis & kevin, grannarna för att dela med mig av mitt mästerverk och det uppskattades verkligen! sen var det dags, åter igen att slagga på maja&emils soffa efter att vi mosat bullar, kollat stjärnor på is och en beck-rulle! efter det vågade jag inte sova själv och så här kommer det förmodligen se ut i framtiden, jag får börja hyra rum hos maja&emil ist :)

sönd, jobb och sen åka hem till kära gamla linde ! jag saknar verkligen min familj..tur att jag kan få min familjedos från adam när han är i örebro.
jag säger fortfarande att "jag ska till lägenheten" eller "jag ska hem" och hem betyder familjen, linde, my old life höhö..so back in the days ;)
emelie mitt gullo kom över och kollade på "ensam mamma söker", och vad vi bröt ut i skratt.. tusen gånger om.. sen räjsade vi ner till hemköp och skrattade ännu mer.. "mean girls" fick oss också att bryta ihop och jag gillar emelie, MASSOR :)

nu lider inlägget mot sitt slut, dagen har inneburit jobb på 37:an och det får mig verkligen att inse vilket bra jobb jag har nu! jag är så tacksam!

fick sluta tidigt, gick hem i solskenet och njöt
see yoo folk's

3 kommentarer:

Anonym sa...

gud, du är så full av liv kvinna. så härlig!!! :D

Jenny sa...

alltså elina! vet du hur mycket jag tycker om dig? Näe, precis. SÅ HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR MYCKET! Och vet du hur mycket jag vill leka mig dig nu? Näe precis, SÅ HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR MYCKET! Bara så du vet.ifall du undrade...

Jenny sa...

oj, ja du ser. det var så mycket jag vill leka med dig att Ä:na fick inte plats. Det blev för mycket för gamla bloggen. Och du! visst är det en frihet med bil och körkort?!